آخرین خبرها

فعالین آذربایجانی محبوس در اوین وارد پانزدهمین ماه بازداشت شدند

۱۴۰۴.۰۱.۲۲, ۰۸:۳۴
فعالین آذربایجانی محبوس در اوین وارد پانزدهمین ماه بازداشت شدند

Gunaz.tv

آراز امان، مرتضی پروین، طاهر نقوی، باقر حاجی‌زاده، عبدالعزیز عظیمی‌قدیم، آیاز سیف‌خواه و کرم مردانه، که در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده‌اند، در سکوت خبری، بدون برخورداری از حق آزادی موقت و با محرومیت از حقوق اولیه وارد پانزدهمین ماه بازداشت در زندان اوین شده‌اند.

 

بر اساس گزارش‌ها، آراز امان از تاریخ ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ به دلیل تبریک نوروز به ملت آذربایجان و تاکید بر ادامه مبارزه، از حق تماس تلفنی با خانواده خود محروم شده است. همچنین آیاز سیف‌خواه و عبدالعزیز عظیمی‌قدیم به ترتیب از تاریخ‌های ۱۷ و ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۳ در اعتراض به احکام صادره و آن‌چه «اتهامات ساختگی» علیه خود و سایر فعالان خوانده‌اند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

از دیگر فعالین منتقل‌شده به زندان اوین می‌توان به دود اسدی، آیدین محمدی، عبدالله واحدی و سالار طاهرافشار اشاره کرد. دود اسدی در ۱۳ اسفند جهت تحمل ۹ ماه حبس وارد اوین شده و محمدی و واحدی نیز که هر یک به سه سال حبس محکوم شده بودند، از ۹ اسفند جهت اجرای حکم وارد زندان شده‌اند که بخشی از احکام آن‌ها با تعلیق مواجه شده است. سالار طاهرافشار نیز از ۱۷ فروردین‌ماه برای سپری‌کردن دوران محکومیت پنج ساله‌اش به اوین منتقل گردید.

 

علی‌رغم پیگیری‌های حقوقی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران احکام صادره توسط قاضی صلواتی را به‌طور کامل تأیید کرده و هیچ‌یک از فعالین تاکنون موفق به استفاده از حق آزادی موقت با وثیقه نشده‌اند. دخالت نهادهای امنیتی و کارشکنی دستگاه قضایی، همچنان مانعی برای تحقق حقوق قانونی این زندانیان سیاسی محسوب می‌شود.

 

گونازتی‌وی

SH.A

اخبار منتخب

Most Read