آخرین خبرها

نماینده تبریز خطاب به وزیر ورزش ایران: از محل توهین به تُرک‌ها و تراکتور خزانه فدراسیون را پُر نکنید!

۱۴۰۴.۰۱.۲۸, ۱۱:۵۳
نماینده تبریز خطاب به وزیر ورزش ایران: از محل توهین به تُرک‌ها و تراکتور خزانه فدراسیون را پُر نکنید!

Gunaz.tv

علیرضا نوین، نماینده تبریز ضمن انتقاد از انفعال و بی تفاوتی وزارت ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال ایران نسبت به فحاشی و توهین‌های نژادپرستانه به تُرک‌ها و بازیکنان تراختور در ورزشگاههای ایران، هشدار داد به جای جریمه کردن و درآمدزایی از این راه، برخورد جدی با اینگونه مسائل انجام دهند.

 

نماینده تبریز در بخشی از نامه خود نوشته است: «آینده‌ فوتبال ایران را بی‌اخلاقی تهدید می‌کند و عدم درمان این بیماری، شرمندگی را در برابر نسل‌ آتی به‌بار خواهد آورد. نتیجه‌ انفعال غیرمتعارف فدراسیون فوتبال در برابر فحاشی و توهین‌های قومیتی در آستانه‌ی تعیین قهرمان لیگ برتر، به استمرار این وضعیت در سکوهای ورزشگاه‌ها انجامیده است و احکام اخیر و عجیب کمیته انضباطی گواه آن دارد عزمی برای پایان این روند نیست.‌

 

قرار نیست ناموسِ بازیکنان تراکتور و سایر تیم‌ها در ورزشگاه‌ها فحش بخورند و به تُرک‌ها و دیگر اقوام توهین شود و فدراسیون فوتبال از محلِ این هتاکی‌ها با اکتفا به جرایم نقدی خزانه‌اَش را پر کند. نیک می‌دانید در دنیای فوتبال جریمه یک میلیاردی برای باشگاه و بازیکنان رقم سنگین و بازدارنده‌ای نیست و آنچه از این وضعیت به جامعه مخابره می‌شود این است که فحش دهید و با پول جبران کنید!»

 

لازم به ذکر است، تورک ستیزی و نژادپرستی فارسی که تحت پوشش «ملی‌گرایی ایرانی» عرضه می‌شود، در طول یکصد سال گذشته در ایران نهادینه شده و تورک ها در این کشور مکررا مورد سرکوب زبانی، تحقیر و توهین های نژاپرستانه فارس ها قرار می گیرند. حکومت ایران نیز به شکل سیستماتیک، نژادپرستی را در جامعه پمپاژ می کند. در کتب درسی، رسانه ها و مطبوعات رسمی ایران نیز، تورک ها مورد تحقیر قرار می گیرند و تاریخ و هویت آنها تحریف می شود. در ورزشگاه های ایران توهین‌های نژادپرستانه به تورک‌ها به یکی از شعارهای اصلی هواداران فارس بدل شده است.

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

اخبار منتخب

Most Read