آخرین خبرها

تلاش‌ها برای فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای موبایل بر فراز ایران

۱۴۰۴.۱۰.۳۰, ۰۶:۴۳
تلاش‌ها برای فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای موبایل بر فراز ایران

Gunaz.tv

شبکه خبری «اِی‌بی‌سی» در گزارشی که روز دوشنبه ۲۹ دی منتشر شد، از تلاش‌ها برای راه‌اندازی خدمات «ارتباط مستقیم تلفن همراه با ماهواره» بر فراز ایران خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، گروهی از فعالان حوزه دسترسی آزاد به اطلاعات در حال گفت‌وگو با دولت آمریکا هستند تا امکان فعال‌سازی این فناوری برای مردم ساکن در ایران فراهم شود؛ خدمتی که می‌تواند بدون نیاز به زیرساخت‌های زمینی، ارتباط تلفن‌های همراه با ماهواره را ممکن سازد.

 

به نوشته اِی‌بی‌سی، این طرح در صورت اجرا می‌تواند محدودیت‌های گسترده اعمال‌شده بر اینترنت و ارتباطات در ایران را دور بزند و دسترسی مستقیم مردم به شبکه‌های ارتباطی جهانی را افزایش دهد. این موضوع به‌ویژه در شرایطی مطرح می‌شود که حکومت ایران بارها در جریان اعتراضات، دست به قطع یا اختلال گسترده اینترنت زده است.

 

جزئیات بیشتری درباره زمان احتمالی اجرا یا ابعاد فنی این طرح منتشر نشده، اما منابع نزدیک به این گفت‌وگوها اعلام کرده‌اند که رایزنی‌ها در مراحل ابتدایی قرار دارد.

 

گوناز تی وی

 

اخبار منتخب

Most Read