آخرین خبرها

کاربران اینترنت: با وجود قطعی اینترنت بین‌الملل، بسته‌ها سریع‌تر تمام می‌شود

۱۴۰۴.۱۱.۰۱, ۱۸:۵۳
کاربران اینترنت: با وجود قطعی اینترنت بین‌الملل، بسته‌ها سریع‌تر تمام می‌شود

Gunaz.tv

اپراتورها از قطعی اینترنت برای خالی‌کردن جیب مردم استفاده می‌کنند و بهانه‌ای برای دزدی حکومتی پیدا کرده اند. کاربران می گویند که «مصرف اینترنت ما واقعی نیست و بسته‌ها زودتر می‌سوزند.»

 

در روزهای اخیر، گزارش‌ها و گفته‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های محلی حاکی از آن است که اپراتورهای تلفن همراه، از جمله همراه اول و ایرانسل، میزان مصرف اینترنت مردم را بیش از میزان واقعی محاسبه می‌کنند.

 

به گفته کاربران، با وجود قطعی یا محدودیت شدید اینترنت بین‌الملل، مصرف بسته‌های اینترنتی آن‌ها خیلی کم است اما این بسته ها با سرعت بیشتری تمام می شوند. این در حالی است که طبق روال معمول، در زمان قطع اینترنت بین‌الملل، مصرف اینترنت مردم باید دست‌کم تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

 

کاربران تأکید می‌کنند که بخش زیادی از سرویس‌های داخلی با ترافیک نیم‌بها یا حتی رایگان ارائه می‌شوند و علاوه بر این، بسیاری از مردم اساساً از این سرویس‌ها استفاده گسترده‌ای ندارند. با این وجود، بسته‌های اینترنتی آن‌ها با سرعتی غیرعادی مصرف می‌شود.

 

کاربران همراه اول و ایرانسل با انتقاد شدید از عملکرد اپراتورها، آن‌ها را به «دزدی حکومتی ترافیک اینترنت» متهم می‌کنند. به نظر می رسد، اپراتورها با سوءاستفاده از نبود شفافیت و نبود نظارت، ترافیک اینترنت مردم را بیش از میزان واقعی محاسبه می‌کنند.

 

برخی کاربران معتقدند کاهش شدید خرید بسته‌های اینترنتی به دلیل محدودیت‌های گسترده، باعث شده اپراتورها برای جبران کاهش درآمد، ترافیک مصرفی مردم را چند برابر میزان واقعی محاسبه کنند؛ ادعایی که تاکنون از سوی اپراتورها به‌صورت شفاف پاسخ داده نشده است.

 

این موضوع در شرایطی مطرح می‌شود که محدودیت‌های اینترنتی اعمال‌شده از سوی حکومت ایران، دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و ارتباطات را به‌شدت مختل کرده و فشار اقتصادی مضاعفی را بر مردم ساکن در ایران تحمیل کرده است.

 

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read