آخرین خبرها

آمریکا: تحریم ویزایی علیه عوامل سرکوب در ایران ادامه خواهد یافت

۱۴۰۴.۱۲.۰۲, ۱۶:۴۳
آمریکا: تحریم ویزایی علیه عوامل سرکوب در ایران ادامه خواهد یافت

Gunaz.tv

دولت آمریکا بار دیگر اعلام کرد که تحریم‌های ویزایی علیه افرادی که در ایران علیه آزادی بیان و برای سرکوب خشونت‌آمیز فعالان به کار گرفته می‌شوند، ادامه خواهد یافت.

 

مورا نامدار، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: «ایالات متحده همچنان به اعمال محدودیت‌های ویزایی علیه افرادی ادامه می‌دهد که با استفاده از خشونت، سرکوب و سانسور، حقوق شهروندان ایران برای استفاده از آزادی بیان را نقض می‌کنند.»

 

این اقدام از سوی واشینگتن در چارچوب سیاست فشارهای چندجانبه بر مقام‌ها و نهادهایی صورت می‌گیرد که در سرکوب اعتراضات، بازداشت فعالان مدنی، احکام ناعادلانه علیه روزنامه‌نگاران و محدودیت آزادی‌های اساسی نقش دارند.

 

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه رسمی خود اعلام کرد بسته جدیدی از اسامی افرادی که به‌دلیل مشارکت در سرکوب‌های داخلی ایران هدف محدودیت‌های ویزایی قرار گرفته‌اند نیز به زودی منتشر خواهد شد. این فهرست شامل افرادی است که در اجرای دستگیری‌ها، شکنجه‌ها و مسدود کردن دسترسی به اینترنت مشارکت داشته‌اند.

 

بر اساس سیاست دولت ایالات متحده، محدودیت‌های ویزایی شامل ممنوعیت ورود به خاک آمریکا، مسدود شدن دسترسی به سیستم بانکی و ممانعت از دریافت ویزای آینده برای این افراد خواهد بود.

 

این سیاست در حالی ادامه می‌یابد که در داخل ایران، برنامه‌های گسترده امنیتی علیه اعتراضات مدنی، فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و اقلیت‌های قومی شدت یافته است. مقام‌های آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که اقدامات محدودکننده آنان در راستای حمایت از حقوق بشر و امنیت شهروندان ایرانی اعمال می‌شود.

 

پیش‌تر نیز آمریکا در چند مرحله قبلی لیست‌های تحریمی مشابه را علیه مقام‌ها و نهادهای دخیل در سرکوب اعتراضات ایران اعلام کرده بود. ادامه این روند نشان‌دهنده عزم دولت آمریکا برای حفظ فشار دیپلماتیک و حقوق بشری بر جمهوری اسلامی است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read