آخرین خبرها

کارشناسان: اقدام جدید ایران از برجام هم خطرناک‌تر است

۱۴۰۴.۱۲.۰۶, ۲۳:۲۷
کارشناسان: اقدام جدید ایران از برجام هم خطرناک‌تر است

ایران قصد دارد غنی‌سازی ۲۰٪ را برای رآکتور تحقیقاتی آغاز کند؛ کارشناسان هشدار دادند: وضعیت از برجام خطرناک‌تر است.

Gunaz.tv

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های خبری بین‌المللی، ایران قصد دارد غنی‌سازی «نمادین» ۲۰٪ را برای رآکتور تحقیقاتی تهران آغاز کند. کارشناسان هشدار می‌دهند که این سطح غنی‌سازی تقریباً ۹۰٪ از ظرفیت لازم برای تولید اورانیوم با درجه تسلیحاتی را فراهم می‌کند.

 

مارک دوبوویتز، تحلیلگر مسائل هسته‌ای، در توییتی نوشت که حتی دولت باراک اوباما این سطح غنی‌سازی را برای ۱۵ سال به تعویق انداخت و جو بایدن اجازه چنین اقدامی را نداد، اما ایران به هر حال این برنامه را اجرا کرده است. وی هشدار داد که این وضعیت از توافق برجام نیز بسیار خطرناک‌تر است.

 

کارشناسان سیاسی معتقدند اقدام ایران می‌تواند مسیر دستیابی به ظرفیت هسته‌ای نظامی را کوتاه‌تر کند و فشار دیپلماسی بین‌المللی بر تهران را افزایش دهد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read