آخرین خبرها

نیروی دریایی و نیروی هوایی ایران عملا از بین رفته‌اند

۱۴۰۴.۱۲.۱۴, ۰۰:۰۶
نیروی دریایی و نیروی هوایی ایران عملا از بین رفته‌اند

Gunaz.tv

سخنگوی کاخ سفید می گوید که ایالات متحده تاکنون بیش از بیست شناور ایرانی را منهدم کرده است.

 

لیویت گفت: «تا این لحظه بیش از بیست شناور ایرانی، از جمله پیشرفته‌ترین زیردریایی آن‌ها، دیشب با استفاده از اژدر غرق شده‌اند؛ این نخستین‌بار از زمان جنگ جهانی دوم است که آمریکا از اژدر برای انهدام مستقیم یک شناور دشمن استفاده می‌کند.»

 

همزمان وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات دریایی در چارچوب یک طرح گسترده نظامی در منطقه انجام شده و «توان دریایی ایران به‌شدت تضعیف شده است».

 

«هیچ شناور ایرانی در منطقه در حال تردد نیست»

 

کارولین لیویت در ادامه نشست خبری خود ادعا کرد در حال حاضر «حتی یک کشتی ایرانی در خلیج و تنگه هرمز یا دریای عمان در حال تردد نیست».

 

پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا هم گفت نیروی هوایی ایران عملا دیگر وجود ندارد؛ نیرویی که پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته بود و اکنون در سال ۲۰۲۶ از بین رفته است.

 

هگست افزود می‌توان این وضعیت را «تارومار شدن، نابودی یا شکست» نامید، اما در هر صورت نتیجه یکی است و به‌ گفته او، «انگار قاسم سلیمانی دوباره به دست رییس‌جمهوری آمریکا کشته شده است».

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read