آخرین خبرها

آلمان از جنگ در تنگه هرمز کنار کشید

۱۴۰۵.۰۱.۰۶, ۱۹:۵۶
آلمان از جنگ در تنگه هرمز کنار کشید

اختلاف در غرب؛ برلین از واشینگتن فاصله گرفت.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، آلمان اعلام کرده تا زمانی که درگیری‌ها در خاورمیانه ادامه دارد، در عملیات نظامی در اطراف تنگه هرمز مشارکت نخواهد کرد.

 

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان که در سفر به استرالیا به‌سر می‌برد، در یک نشست خبری گفت برلین تنها در صورتی احتمال پیوستن به مأموریت‌های تأمین امنیت کشتیرانی را بررسی می‌کند که آتش‌بس یا صلح برقرار شود.

 

او تأکید کرد: «تا زمانی که جنگ ادامه دارد، در این منطقه در عملیات نظامی شرکت نخواهیم کرد. در صورت برقراری صلح، می‌توانیم موضوع تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز را بررسی کنیم.»

 

وزیر دفاع آلمان همچنین نسبت به روند درگیری‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: «بزرگ‌ترین مشکل این است که نه مشورتی وجود دارد، نه استراتژی و نه هدفی روشن. بدترین مسئله هم نبود برنامه خروج است.»

 

پیستوریوس در ادامه افزود رویکرد آمریکا در قبال متحدانش تغییر کرده و واشینگتن مشورت‌های کافی با کشورهای اروپایی انجام نداده است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read