آخرین خبرها

نخست‌وزیر بریتانیا راهی خلیج عربی می‌شود

۱۴۰۵.۰۱.۱۹, ۱۳:۳۶
نخست‌وزیر بریتانیا راهی خلیج عربی می‌شود

Gunaz.tv

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرد که روز چهارشنبه راهی خلیج عربی می‌شود تا با رهبران منطقه دیدار و تلاش کند پس از آتش‌بس میان ایالات متحده و ایران، بازگشایی دائمی تنگه هرمز تضمین شود.

 

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرد این سفر با هدف تقویت تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ آتش‌بس و تبدیل آن به توافقی پایدار انجام می‌شود.

 

استارمر در بیانیه‌ای گفت از توافق آتش‌بسی که به گفته او «لحظه‌ای از آرامش» برای منطقه و جهان به همراه داشته استقبال می‌کند و تأکید کرد که بریتانیا همراه با شرکای خود برای حفظ این آتش‌بس و بازگشایی تنگه هرمز تلاش خواهد کرد.

 

نخست‌وزیر بریتانیا پیش‌تر به دلیل عدم حمایت از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران با انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روبه‌رو شده بود. او در عین حال میزبان نشست‌های چندملیتی درباره نحوه حمایت متحدان از بازگشایی این گذرگاه کلیدی برای تجارت نفت و گاز بوده است.

 

در بیانیه دولت بریتانیا آمده است که استارمر در این سفر درباره راه‌های «حمایت و حفظ آتش‌بس» با هدف دستیابی به راه‌حلی پایدار برای این درگیری و حفاظت از اقتصاد بریتانیا و اقتصاد جهانی گفت‌وگو خواهد کرد.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read