آخرین خبرها

تنش دیپلماتیک اسرائیل و پاکستان بالا گرفت

۱۴۰۵.۰۱.۲۱, ۰۸:۰۰
تنش دیپلماتیک اسرائیل و پاکستان بالا گرفت

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، تنش لفظی میان اسرائیل و پاکستان پس از اظهارات تند وزیر دفاع پاکستان درباره اسرائیل به‌شدت افزایش یافته و واکنش‌های تندی را در سطح مقامات اسرائیلی به‌دنبال داشته است.

 

وزیر خارجه اسرائیل اظهارات وزیر دفاع پاکستان را که اسرائیل را «سرطان» توصیف کرده بود، به‌شدت محکوم کرد و آن را «یهودستیزانه» و در عمل «درخواست برای نابودی یک کشور» دانست؛ موضعی که به گفته او از سوی دولتی مطرح شده که هم‌زمان ادعای «میانجی‌گری صلح» دارد.

 

او تأکید کرد اسرائیل از خود در برابر «تروریست‌هایی» که نابودی این کشور را مطالبه می‌کنند، دفاع خواهد کرد.

 

وزیر دفاع پاکستان پیش‌تر در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «اسرائیل شر است و نفرینی برای بشریت؛ در حالی که گفت‌وگوهای صلح در اسلام‌آباد در جریان است، در لبنان نسل‌کشی در حال وقوع است. غیرنظامیان بی‌گناه به دست اسرائیل کشته می‌شوند؛ ابتدا غزه، سپس ایران و اکنون لبنان، و خون‌ریزی بدون وقفه ادامه دارد.» او همچنین در ادامه این اظهارات خواستار نابودی آنچه «دولت سرطانی» خوانده بود، شده است.

 

در واکنش به این مواضع، یخیل لایتر، سفیر اسرائیل در آمریکا، با بازنشر این اظهارات نوشت: «آیت‌الله‌ها شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند و اکنون یک به‌اصطلاح میانجی همان زبان را تکرار می‌کند. شما میانجی نیستید، شما خود مشکل هستید.»

 

او افزود: «حتی اگر این موضوع برای شما ناخوشایند باشد، اسرائیل ماندگار است. این موضوع قابل مذاکره نیست.»

 

این تبادل اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پاکستان در تلاش است نقش میانجی در برخی تحولات منطقه‌ای را ایفا کند، اما استفاده از ادبیات تند و تهدیدآمیز علیه یک کشور، پرسش‌های جدی درباره اعتبار چنین نقشی ایجاد کرده است. منتقدان می‌گویند کشوری که خود از ادبیات «نابودی» استفاده می‌کند، نمی‌تواند هم‌زمان مدعی صلح و میانجی‌گری باشد.

 

در عین حال، ناظران تأکید می‌کنند که در هر درگیری، مردم عادی از جمله زنان و کودکان بی‌گناه قربانی اصلی هستند و استفاده از زبان نفرت و حذف، تنها به تشدید چرخه خشونت دامن می‌زند.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read