آخرین خبرها

حضور ناوشکن‌های آمریکا در خلیج عربی

۱۴۰۵.۰۱.۲۳, ۱۵:۰۲
حضور ناوشکن‌های آمریکا در خلیج عربی

Gunaz.tv

هم‌زمان با عملیات دو ناوشکن موشک‌انداز نیروی دریایی آمریکا، فرآیند آماده‌سازی شرایط برای پاکسازی مین در تنگه هرمز را آغاز کردند.

 

 نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، روز شنبه ۲۲ فروردین، این مطلب را اعلام کرد.

 

بر اساس این بیانیه، ناوشکن‌های «یواس‌اس فرانک ای. پترسون» (DDG 121) و «یواس‌اس مایکل مورفی» (DDG 112) به عنوان بخشی از یک ماموریت گسترده‌تر، از تنگه هرمز عبور کرده و در خلیج فارس به اجرای عملیات پرداختند. هدف از این ماموریت، اطمینان از پاکسازی کامل تنگه از مین‌های دریایی است که پیش‌تر توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار گذاشته شده بود.

 

دریابان برد کوپر، فرمانده سنتکام، در این باره گفت: «ما امروز فرآیند ایجاد یک مسیر عبور جدید را آغاز کردیم و به‌زودی جزئیات این راهگذر امن را با صنعت دریانوردی به اشتراک خواهیم گذاشت تا مشوق جریان آزاد تجارت باشد.»

 

پیش از این، منابع نزدیک به جمهوری اسلامی، عبور ناوشکن‌های آمریکایی از تنگه هرمز را تکذیب کرده و تاکید کردند که عبور شناورها از این آبراه تنها با هماهنگی با تهران امکان پذیر است.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read