آخرین خبرها

تهران مدعی کنترل دائمی هرمز شد

۱۴۰۵.۰۱.۲۴, ۱۴:۱۵
تهران مدعی کنترل دائمی هرمز شد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی؛ قرارگاه «خاتم‌الانبیا» سپاه اعلام کرده است که محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی ایالات متحده علیه کشتی‌های ایرانی «غیرقانونی» است و تهران در واکنش به این اقدامات، به‌دنبال اعمال سازوکار دائمی برای کنترل تنگه هرمز است.

 

این قرارگاه با اشاره به تهدیدهای واشنگتن درباره بلوکاد، هشدار داده است که ایران برای نظارت و کنترل این گذرگاه راهبردی، برنامه‌ای بلندمدت در دستور کار قرار داده است.

 

سخنگوی قرارگاه «خاتم‌الانبیا» در اظهاراتی تهدیدآمیز تأکید کرده است: «اگر امنیت بنادر ایران در خلیج و دریای عمان تهدید شود، هیچ بندری در این منطقه در امان نخواهد بود.»

 

وی همچنین افزود که پس از پایان درگیری‌ها، ایران سازوکار «مستمر و بلندمدت» برای کنترل تنگه هرمز اجرا خواهد کرد.

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با افزایش تنش‌های منطقه‌ای، تنگه هرمز بار دیگر به یکی از نقاط کانونی تقابل میان ایران و ایالات متحده تبدیل شده است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read