آخرین خبرها

۱۰ هزار نیروی آمریکایی بنادر ایران را محاصره کرده‌اند

۱۴۰۵.۰۱.۲۵, ۲۳:۱۸
۱۰ هزار نیروی آمریکایی بنادر ایران را محاصره کرده‌اند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده «سنتکام» اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهای زمینی، تفنگداران دریایی و نیروی هوایی آمریکا، به‌همراه ده‌ها ناو جنگی و هواپیما، در عملیات محاصره بنادر ایران مشارکت دارند.

 

سنتکام در ادامه مدعی شد طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ کشتی‌ای موفق به عبور از این محاصره نشده و شش کشتی تجاری نیز به دستور نیروهای آمریکایی مجبور شده‌اند مسیر خود را تغییر داده و به یکی از بنادر ایران در دریای عمان بازگردند.

 

این نهاد نظامی آمریکا تأکید کرده است که این محاصره به‌صورت «بی‌طرف» علیه تمامی کشتی‌های ورودی و خروجی از بنادر ایران در خلیج عربی و دریای عمان اعمال می‌شود؛  که در عین حال با هدف کنترل کامل مسیرهای دریایی مرتبط با ایران است.

 

سنتکام همچنین اعلام کرد نیروهای آمریکایی از «آزادی کشتیرانی» برای کشتی‌هایی که از تنگه هرمز به سمت بنادر غیرایرانی حرکت می‌کنند، حمایت می‌کنند؛ موضعی که نشان‌دهنده تلاش واشینگتن برای محدودسازی دسترسی دریایی ایران و اعمال فشار حداکثری بر آن است.

 

این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که تنش‌ها در آب‌های منطقه به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در اطراف بنادر ایران، نشانه‌ای از ورود بحران به مرحله‌ای جدید ارزیابی می‌شود.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read