آخرین خبرها

نماینده مجلس: اینترنت شاید «به مصلحت» نباشد

۱۴۰۵.۰۱.۲۹, ۰۷:۴۵
نماینده مجلس: اینترنت شاید «به مصلحت» نباشد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، فضل‌الله رنجبر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایران، با دفاع از محدودیت‌های اینترنتی در شرایط بحرانی گفت: «شاید به مصلحت نباشد که در چنین شرایطی اینترنت در دسترس باشد و شاید به‌نوعی باعث فراهم شدن زمینه‌ای برای موضوعات دیگر شود.»

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همزمان با تداوم خاموشی دیجیتال، کسب‌وکارهای اینترنتی با زیان‌های گسترده روبه‌رو شده‌اند و هزاران نفر از فعالان این حوزه تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند.

 

رنجبر در واکنش به این خسارت‌ها افزود: «حاکمیت بعد از جنگ باید تلاش کند که خسارت‌هایی که در این مدت به مشاغل و مردم وارد شده است را به انحای مختلف جبران کند»؛ وعده‌ای که در شرایط بی‌اعتمادی عمومی نسبت به جبران خسارت‌ها با تردیدهای جدی مواجه است.

 

محدودسازی اینترنت طی سال‌های اخیر به یکی از ابزارهای اصلی حکومت برای کنترل فضای اطلاع‌رسانی و مهار نارضایتی‌ها تبدیل شده است؛ سیاستی که علاوه بر نقض حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، ضربات سنگینی به اقتصاد دیجیتال و معیشت مردم وارد کرده است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read