آخرین خبرها

تماس ۴۵ دقیقه‌ای نخست‌وزیر پاکستان با پزشکیان

۱۴۰۵.۰۱.۳۱, ۱۰:۵۹
تماس ۴۵ دقیقه‌ای نخست‌وزیر پاکستان با پزشکیان

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی؛ دفتر نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد «شهباز شریف» در تماسی تلفنی ۴۵ دقیقه‌ای با «مسعود پزشکیان» درباره «اوضاع جاری منطقه» گفت‌وگو کرده و از اعزام هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی به اسلام‌آباد قدردانی کرده است.

 

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر پاکستان، این گفت‌وگوی «گرم و صمیمانه» بر تحولات منطقه‌ای متمرکز بوده و شریف بر تعهد کامل اسلام‌آباد به «تلاش‌های صادقانه برای پیشبرد صلح و امنیت منطقه» تأکید کرده است.

 

در این تماس، شریف به پزشکیان اطلاع داده که پاکستان با رهبران عربستان سعودی، قطر و ترکیه رایزنی کرده تا «اجماع بر سر مذاکرات و دیپلماسی» شکل گیرد. او همچنین از «گفت‌وگوهای سازنده» هیئت ایرانی با فرمانده ارتش پاکستان در سفر اخیر به تهران قدردانی کرده است.

 

دفتر نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرده است که اسلام‌آباد به‌عنوان «میانجی صادق» همچنان آماده تسهیل گفت‌وگوهای مستقیم میان ایران و ایالات متحده است.

 

این تماس تلفنی در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان برای کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن انجام شده است. اسلام‌آباد پیش‌تر نیز میزبان دورهایی از مذاکرات بوده و بر لزوم «گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط» برای حل بحران‌های منطقه‌ای تأکید کرده است.

 

دو طرف در پایان این گفت‌وگو توافق کردند تماس‌های خود را ادامه دهند و هماهنگی‌های دیپلماتیک را در سطح نزدیک حفظ کنند.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read