آخرین خبرها

تهران توقیف کشتی را «دزدی دریایی» خواند

۱۴۰۵.۰۲.۰۱, ۲۲:۵۳
تهران توقیف کشتی را «دزدی دریایی» خواند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی؛ وزارت خارجه ایران توقیف یک کشتی کانتینری با پرچم ایران توسط نیروهای آمریکایی در دریای عرب را «دزدی دریایی» و «نقض آتش‌بس» اعلام کرد.

 

در بیانیه رسمی این وزارتخانه آمده است که این اقدام «نقض آتش‌بس دو هفته‌ای» بوده و تهران خواستار «آزادی فوری کشتی و خدمه آن» شده است.

 

این در حالی است که هم‌زمان مقامات آمریکایی از موفقیت محاصره دریایی و کنترل مسیرهای راهبردی سخن می‌گویند؛ موضوعی که نشان‌دهنده شکاف عمیق در روایت‌های دو طرف و افزایش خطر درگیری مستقیم است.

 

کارشناسان معتقدند ادامه این روند می‌تواند آتش‌بس شکننده را به‌سرعت به سمت فروپاشی کامل سوق دهد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read