آخرین خبرها

ترامپ: آتش‌بس را تمدید کردم

۱۴۰۵.۰۲.۰۱, ۲۳:۴۷
ترامپ: آتش‌بس را تمدید کردم

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که با وجود آماده‌باش نظامی، آتش‌بس با ایران را تمدید کرده و دستور ادامه محاصره را صادر کرده است.

 

ترامپ در این بیانیه نوشت: «با توجه به این واقعیت که دولت ایران به شکل جدی دچار شکاف و تزلزل شده است — که البته دور از انتظار هم نبود — و بنا بر درخواست ارتشبد عاصم منیر و نخست‌وزیر شهباز شریف از پاکستان، از ما خواسته شده است که حمله به کشور ایران را تا زمانی که رهبران و نمایندگان آن‌ها بتوانند به یک پیشنهاد واحد و منسجم دست یابند، متوقف کنیم.»

 

او در ادامه تأکید کرد: «بنابراین، من به ارتش دستور داده‌ام که به محاصره ادامه داده و در تمامی جنبه‌های دیگر در حالت آماده‌باش کامل باقی بمانند؛ لذا برقراری آتش‌بس را تا زمان ارائه پیشنهاد آن‌ها و به نتیجه رسیدن گفتگوها — به هر شکلی که باشد — تمدید می‌کنم.»

 

این موضع‌گیری در حالی مطرح می‌شود که هم‌زمان گزارش‌ها از بن‌بست در روند مذاکرات و عدم تصمیم‌گیری تهران برای حضور در گفت‌وگوها حکایت دارد؛ وضعیتی که عملاً آینده آتش‌بس را نیز به نتیجه مذاکرات گره زده است.

 

گوناز تی وی

R.G

‍‍

اخبار منتخب

Most Read