آخرین خبرها

اسرائیل و حزب‌الله یکدیگر را به نقض آتش‌بس لبنان متهم کردند

۱۴۰۵.۰۲.۰۷, ۱۰:۰۷
اسرائیل و حزب‌الله یکدیگر را به نقض آتش‌بس لبنان متهم کردند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، همزمان با تمدید آتش‌بس در لبنان، اسرائیل و حزب‌الله یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند و تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان بار دیگر افزایش یافت.

 

ارتش اسرائیل اعلام کرد پس از آنچه تهدیدات امنیتی خواند، چندین هدف را در جنوب لبنان هدف قرار داده است. پیش از حملات نیز به ساکنان برخی مناطق هشدار تخلیه داده شد که به خروج گسترده مردم و ترافیک سنگین به سمت شمال انجامید.

 

در مقابل، حزب‌الله اعلام کرد تجمعات نیروهای اسرائیلی در خاک لبنان و همچنین اهدافی در شمال اسرائیل را هدف قرار داده و این اقدامات را پاسخی به «نقض‌های اسرائیل از نخستین روز آتش‌بس» دانست.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: «نقض‌های حزب‌الله، آتش‌بس را تضعیف می‌کند.» او افزود اسرائیل برای بازگرداندن امنیت هر اقدامی لازم باشد انجام خواهد داد.

 

بر اساس متن توافق منتشرشده از سوی وزارت خارجه ایالات متحده، اسرائیل مدعی است در برابر تهدیدهای قریب‌الوقوع حق اقدام نظامی دارد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read