آخرین خبرها

افشاگری وزیر ارتباطات ایران: برخی می‌گویند ما در کشور نیاز به اینترنت نداریم

۱۴۰۵.۰۲.۰۸, ۰۸:۵۵
افشاگری وزیر ارتباطات ایران: برخی می‌گویند ما در کشور نیاز به اینترنت نداریم

Gunaz.tv

در آستانه گذشت ۶۰ روز کامل از قطعی اینترنت بین‌المللی در ایران و عدم دسترسی مردم عادی به آن، وزیر ارتباطات در دولت مسعود پزشکیان گفت: «برخی می‌گویند ما در کشور نیاز به اینترنت نداریم.»

 

ستار هاشمی اشاره نکرد که این «برخی» چه کسانی هستند، اما به نظر می‌رسد اشاره او به کسانی باشد که از آغاز جنگ به این سو سکان تصمیمات امنیتی در کشور را در دست دارند.

 

از زمان اعلام آتش‌بس در نزدیک به سه هفته پیش که حملات آمریکا و اسرائیل به خاک ایران متوقف شد، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی خواستار آن شده‌اند که «حق» دسترسی به اینترنت به مردم بازگردانده شود.

 

با این حال مقامات در این باره سکوت کرده اند و در مواردی چند نماینده مجلس از احتمال طول کشیدن بازگشت اینترنت حتی با وجود پایان جنگ سخن گفته‌اند.

 

وزیر ارتباطات ایران گفته است: «شبانه‌روز تلاش می‌کنیم که اینترنت برگردد و با کیفیت و عادلانه در اختیار «آحاد مردم» قرار بگیرد.»

 

در حالی که نزدیک به ۱۴۰۰ ساعت از خاموشی اینترنت در ایران می‌گذرد، او نه گفته است که کلید باز شدن اینترنت دست کیست و نه زمانی برای تحقق این خواسته مردم تعیین کرده است.

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

اخبار منتخب

Most Read