آخرین خبرها

چگونه ایران پایگاه‌های آمریکا را زد؟

۱۴۰۵.۰۲.۱۲, ۰۰:۳۸
چگونه ایران پایگاه‌های آمریکا را زد؟

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، یک گزارش جدید نشان می‌دهد ایران در جریان جنگ اخیر با آمریکا، با استفاده از یک ماهواره پیشرفته چینی توانسته به ۱۶ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه آسیب وارد کند.

 

بر اساس گزارش وای نت، این حملات با دقت بالا و در چندین کشور خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، اردن و عراق انجام شده و بخش‌هایی از تجهیزات نظامی آمریکا از جمله هواپیماها، سامانه‌های ارتباطی و راداری آسیب دیده‌اند.

 

در این گزارش به نقل از منابع مطلع آمده است که ایران برای افزایش دقت حملات خود، از یک ماهواره پیشرفته که به‌طور محرمانه از چین خریداری کرده، استفاده کرده است. این ماهواره توانسته تصاویر دقیق از پایگاه‌های نظامی آمریکا تهیه کند و نقش مهمی در هدف‌گیری حملات ایفا کند.

 

به گفته یک منبع آگاه، این حملات «سریع و بسیار دقیق» بوده و سطح خسارت واردشده به برخی پایگاه‌ها بی‌سابقه توصیف شده است.

 

در میان اهداف قرارگرفته، پایگاه‌های مهمی مانند «العدید» در قطر، «پرنس سلطان» در عربستان سعودی و تأسیسات نظامی در کویت و اردن دیده می‌شود که برخی از آن‌ها دچار آسیب جدی شده‌اند.

 

در مقابل، یک مقام پنتاگون بدون رد کامل گزارش، اعلام کرده است: «ما درباره ارزیابی خسارات جنگی اظهار نظر نمی‌کنیم»، اما تأکید کرده نیروهای آمریکایی همچنان «کاملاً عملیاتی» باقی مانده‌اند.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read