آخرین خبرها

یک مقام ایرانی: هیچ امیدی به توافق با آمریکا نیست

۱۴۰۵.۰۲.۱۷, ۲۲:۱۷
یک مقام ایرانی: هیچ امیدی به توافق با آمریکا نیست

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، محمود نبویان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد ایران نباید به مذاکرات جاری با آمریکا امیدوار باشد و مدعی شد «هیچ امیدی به مذاکره و توافق مطلوب برای ایران وجود ندارد.»

 

نبویان روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به آنچه «سابقه بدعهدی آمریکا» خواند، خواستار حذف افرادی شد که آن‌ها را «اصحاب توافق خسارت‌بار برجام» توصیف کرد.

 

او از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواست این افراد را از تیم‌های مذاکره‌کننده کنار بگذارد.

 

نبویان که در دور نخست مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد پاکستان نیز در کنار هیئت مذاکره‌کننده ایران حضور داشت، بار دیگر مخالفت خود با روند فعلی مذاکرات را آشکار کرد.

 

اظهارات این عضو کمیسیون امنیت ملی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرده بود واشینگتن به توافقی برای پایان دادن به درگیری با ایران «نزدیک» شده است.

 

ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه پی‌بی‌اس همچنین گفته بود یکی از بندهای احتمالی توافق می‌تواند انتقال ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به آمریکا باشد.

 

موضع‌گیری تازه نبویان نشانه‌ای از ادامه اختلاف‌ها و شکاف داخلی در ایران بر سر نحوه مواجهه با آمریکا و سرنوشت مذاکرات ارزیابی می‌شود.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read