آخرین خبرها

ارتش آمریکا دو نفتکش ایرانی دیگر را هدف قرار داد

۱۴۰۵.۰۲.۱۸, ۱۶:۴۵
ارتش آمریکا دو نفتکش ایرانی دیگر را هدف قرار داد

Gunaz.tv

ارتش آمریکا روز جمعه تایید کرد که با حمله به دو نفتکش ایرانی دیگر، مانع از عبور آنها از محاصره دریایی اعمال شده بر بنادر و کشتیرانی ایران شده است.

 

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، نیروهای نظامی آمریکا در روز جمعه کشتی‌های «ام‌تی سی استار» و «ام‌تی سودا» را پیش از ورود هر دوی آنها به بندری در دریای عمان از کار انداختند.

 

سنتکام گفته این نفتکش‌ها بدون بار و با پرچم ایران بودند و یک فروند جنگنده سوپر هورنت اف ۱۸ نیروی دریایی آمریکا با برخاستن از ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس بوش با شلیک مهمات دقیق به دودکش‌های هر دو نفتکش، آنها را از کار انداخت و مانع ورودشان به ایران شد.

 

سنتکام یادآور شده که نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه هم با شلیک به کشتی «ام‌تی حسنا» با پرچم ایران مانع از ورود آن به ایران شدند. بر اساس بیانیه ارتش آمریکا هر سه این کشتی‌ها دیگر به سمت ایران در حال حرکت نیستند.

 

در همین باره دریاسالار برد کوپر، فرمانده سنتکام، گفت: «نیروهای آمریکایی در خاورمیانه همچنان به اجرای کامل محاصره کشتی‌هایی که به ایران وارد یا از آن خارج می‌شوند، متعهد هستند.»

 

سنتکام فیلمی هم از این عملیات منتشر کرده است.

 

پیشتر شبکه فاکس نیوز گزارش داد که ارتش آمریکا روز جمعه ۱۸ اردیبهشت حملات هوایی بیشتری علیه کشتی‌های مرتبط با ایران انجام داده و چند نفتکش خالی را که سعی در شکستن محاصره ایران داشتند، هدف قرار داده است.

 

در همین حال خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران بعدازظهر جمعه بدون بیان جزئیات بیشتر از جریان داشتن آنچه «درگیری‌های پراکنده» خواند میان نیروهای مسلح ایران و شناورهای آمریکایی در محدوده تنگه هرمز خبر داد.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read