آخرین خبرها

بریتانیا حضور نظامی خود در تنگه هرمز را گسترش می‌دهد

۱۴۰۵.۰۲.۲۳, ۰۷:۳۲
بریتانیا حضور نظامی خود در تنگه هرمز را گسترش می‌دهد

بریتانیا ناوشکن، جنگنده و مین‌روب به تنگه هرمز اعزام می‌کند.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، دولت بریتانیا اعلام کرد در چارچوب یک عملیات چندملیتی برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز، ناوشکن اچ‌ام‌اس دراگون، چندین جنگنده تایفون و شهپادهای مین‌روب را به منطقه اعزام خواهد کرد.

 

جان هیلی، وزیر دفاع بریتانیا، روز سه‌شنبه در نشست آنلاین با وزیران دفاع بیش از ۴۰ کشور عضو این عملیات، از آغاز این مأموریت خبر داد و گفت این اقدام پس از فراهم‌شدن شرایط اجرایی عملی خواهد شد.

 

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این عملیات با شراکت متحدانمان، عملیاتی دفاعی، مستقل و معتبر خواهد بود.»

 

بر اساس این اعلام، مشارکت بریتانیا در این مأموریت شامل ۱۱۵ میلیون پوند سرمایه‌گذاری جدید برای توسعه شهپادهای مین‌روب و سامانه‌های مقابله با پهپاد نیز خواهد بود.

 

بریتانیا هم‌اکنون بیش از هزار نیروی نظامی در منطقه دارد که در قالب همکاری‌های دفاعی و عملیات‌های مشترک با کشورهای منطقه، از جمله در حوزه مقابله با تهدیدهای پهپادی، مستقر هستند.

 

همچنین اعلام شده ناوشکن اچ‌ام‌اس دراگون در حال حرکت به سمت خاورمیانه است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read