آخرین خبرها

بلومبرگ: بارگیری نفت از جزیره خارگ متوقف شده است

۱۴۰۵.۰۲.۲۳, ۱۵:۳۳
بلومبرگ: بارگیری نفت از جزیره خارگ متوقف شده است

Gunaz.tv

خبرگزاری بلومبرگ بر اساس تصاویر ماهواری که خود گردآوری کرده، از «توقف بارگیری» محموله‌های نفتی ایران از پایانه اصلی صادرات نفت کشور در جزیره خارگ خبر داد.

 

در این گزارش که روز سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت منتشر شد، آمده در تصاویر ماهواری‌ یادشده، «نخستین‌ نشانه‌های یک توقف طولانی‌مدت بارگیریِ» محموله‌های نفتی در خارگ از آغاز جنگ در اسفند پارسال قابل مشاهده است.

 

بر اساس این تصاویر ماهواره‌ای، در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۱ اردیبهشت «هیچ نفتکش اقیانوس‌پیمایی در جزیره خارگ مشاهده نشده است».

 

بلومبرگ نوشته: «اگرچه از زمان آغاز درگیری‌ها روزهایی بوده که اسکله‌ها خالی بوده‌اند، اما این طولانی‌ترین دوره‌ای است که هیچ نفتکشی در منطقه دیده نشده است.»

 

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که ایران در «تمام مدت» جنگ با آمریکا و اسرائیل، همچنان در این پایانه نفت بارگیری می‌کرد و با پرکردن نفتکش‌ها از آن‌ها به‌عنوان مخازن شناور ذخیره نفت استفاده می‌کرد.

 

این روزنامه نوشته اگر جزیره خارگ همچنان غیرفعال بماند، فشار بر دیگر تأسیسات ذخیره‌سازی نفت ایران افزایش خواهد یافت؛ چرا که «تصاویری ماهواره‌ای نشان می‌دهند این مخازن نیز در حال پر شدن هستند».

 

این گزارش حاکی است «برآوردها درباره میزان ظرفیت باقی‌مانده متفاوت است، اما اگر همه مخازن به ظرفیت کامل برسند، ایران ممکن است ناچار به کاهش بیشتر تولید نفت شود. این کشور پیش‌تر نیز بخشی از تولید خود را کاهش داده است.»

 

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read