آخرین خبرها

ملوانان ایرانی از بازداشت آمریکا آزاد شدند

۱۴۰۵.۰۲.۲۶, ۱۵:۲۰
ملوانان ایرانی از بازداشت آمریکا آزاد شدند

آمریکا ۳۱ ملوان پاکستانی و ایرانی را آزاد کرد.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، در تازه‌ترین تحول مرتبط با تنش‌های دریایی میان واشینگتن و تهران، آمریکا ۳۱ ملوان پاکستانی و ایرانی را که بر روی شناورهای توقیف‌شده در آب‌های بین‌المللی نگهداری می‌شدند، آزاد کرد.

 

اسحاق دار، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر پاکستان، روز جمعه ۱۶ مه اعلام کرد این افراد با هماهنگی دیپلماتیک از طریق سنگاپور آزاد شده‌اند و در مسیر انتقال به پاکستان قرار دارند. به گفته او، این گروه شامل ۱۱ شهروند پاکستانی و ۲۰ شهروند ایرانی است و همه آنان در سلامت کامل به سر می‌برند.

 

دار در پیامی اعلام کرد ملوانان پس از انتقال از سنگاپور به بانکوک، راهی اسلام‌آباد شده‌اند و شهروندان ایرانی نیز پس از آن برای بازگشت به ایران تسهیل خواهند شد.

 

این آزادی در ادامه تحولات هفته‌های اخیر رخ می‌دهد؛ زمانی که نیروهای آمریکایی چندین شناور مرتبط با ایران را در آب‌های بین‌المللی و در چارچوب فشارهای دریایی علیه تهران توقیف کرده بودند.

 

وزیر خارجه پاکستان همچنین از همکاری مقام‌های سنگاپور، تایلند، ایران و حتی هماهنگی طرف آمریکایی در روند آزادی این افراد قدردانی کرد؛ موضوعی که نشان می‌دهد این پرونده تنها یک اقدام کنسولی ساده نبوده، بلکه بخشی از تحرکات حساس دیپلماتیک در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای بوده است.

 

آزادی این ۳۱ نفر در شرایطی رخ می‌دهد که تنش‌ها بر سر تنگه هرمز، توقیف شناورها و رویارویی‌های غیرمستقیم میان آمریکا و ایران همچنان یکی از مهم‌ترین پرونده‌های امنیتی منطقه باقی مانده است.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read