آخرین خبرها

ترامپ: ذخایر اورانیوم ایران را نابود می‌کنیم

۱۴۰۵.۰۲.۳۱, ۱۷:۳۹
ترامپ: ذخایر اورانیوم ایران را نابود می‌کنیم

ترامپ: ذخایر اورانیوم ایران را می‌گیریم و احتمالا نابود می‌کنیم.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد واشینگتن اجازه نخواهد داد ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را حفظ کند و گفت آمریکا این مواد را «به دست خواهد آورد» و احتمالاً آن‌ها را نابود خواهد کرد.

 

ترامپ روز پنج‌شنبه در کاخ سفید گفت: «ما آن را به دست خواهیم آورد. به آن نیازی نداریم، آن را نمی‌خواهیم. احتمالاً بعد از این‌که به دستش آوردیم نابودش می‌کنیم، اما قرار نیست اجازه بدهیم آنها آن را داشته باشند.»

 

او همچنین تأکید کرد آمریکا یا مطمئن خواهد شد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند یا در غیر این صورت «اقدامی بسیار شدید» انجام خواهد داد.

 

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح شد که رویترز به نقل از دو منبع ارشد ایرانی گزارش داد مجتبی خامنه‌ای دستور داده ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از کشور خارج نشود. به گفته این منابع، مقام‌های ایران معتقدند انتقال این مواد، ایران را در برابر حملات احتمالی آینده آمریکا و اسرائیل آسیب‌پذیرتر می‌کند.

 

با این حال، برخی رسانه‌ها از جمله فاکس‌نیوز و الجزیره اعتبار این گزارش را زیر سؤال برده‌اند و تهران نیز تاکنون به‌طور رسمی واکنشی نشان نداده است.

 

ترامپ همچنین درباره گزارش‌های مربوط به احتمال دریافت عوارض از کشتی‌ها در تنگه هرمز گفت آمریکا با چنین اقدامی مخالف است و مدعی شد: «ما کنترل کامل تنگه هرمز را در اختیار داریم.»

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read