آخرین خبرها

تهران و واشینگتن از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند

۱۴۰۵.۰۳.۰۲, ۱۸:۳۵
تهران و واشینگتن از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، مقام‌های ایران، ایالات متحده و پاکستان از پیشرفت در گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان تهران و واشینگتن برای پایان دادن به تنش‌های اخیر خبر داده‌اند.

 

وزارت خارجه ایران اعلام کرده تهران در حال نهایی‌سازی یک «یادداشت تفاهم» است که محورهای اصلی آن پایان جنگ، رفع محاصره دریایی و آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران عنوان شده است.

 

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است روند مذاکرات در روزهای اخیر به سمت کاهش اختلافات پیش رفته، هرچند هنوز برخی مسائل از طریق میانجی‌ها نیازمند گفت‌وگو است.

 

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، نیز از «پیشرفت» در پرونده ایران خبر داده و گفته واشینگتن ممکن است ظرف چند روز آینده موضع‌گیری تازه‌ای در این باره داشته باشد.

 

این تحولات همزمان با سفر عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، به تهران و ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه اسلام‌آباد رخ داده است.

 

با وجود این پیشرفت‌ها، آمریکا همچنان بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید دارد و تهران نیز اعلام کرده بدون دریافت تضمین‌های مشخص، به طرف مقابل اعتماد نخواهد کرد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read