آخرین خبرها

آمریکا برای پرونده هسته‌ای ایران شرط گذاشت

۱۴۰۵.۰۳.۰۴, ۱۳:۳۰
آمریکا برای پرونده هسته‌ای ایران شرط گذاشت

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد واشینگتن پس از بازگشایی تنگه هرمز، آماده آغاز مذاکرات جدی با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور خواهد بود.

 

روبیو در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت حل پرونده هسته‌ای ایران در مدت کوتاه امکان‌پذیر نیست و این روند نیازمند مذاکراتی جدی و مرحله‌ای است.

 

او تاکید کرد: «حل مشکل برنامه هسته‌ای ایران در ۷۲ ساعت یا روی یک دستمال ممکن نیست. تنگه باید فوراً باز شود. پس از آن، بر اساس چارچوب‌های مورد توافق، مذاکرات بسیار جدی درباره غنی‌سازی، اورانیوم با غنای بالا و این‌که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، آغاز خواهیم کرد.»

 

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیل این اظهارات نوشته است که سخنان روبیو می‌تواند نشانه‌ای از آمادگی واشینگتن برای پذیرش یک توافق موقت با تهران باشد؛ توافقی که لزوماً به معنای محروم‌سازی فوری ایران از تمام ظرفیت‌های هسته‌ای‌اش نخواهد بود.

 

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که تنش‌ها میان تهران و واشینگتن بر سر برنامه هسته‌ای ایران و امنیت منطقه همچنان ادامه دارد.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read