آخرین خبرها

بهای نفت دوباره بالا رفت

۱۴۰۵.۰۳.۰۵, ۲۰:۴۵
بهای نفت دوباره بالا رفت

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، بهای نفت در بازارهای جهانی روز سه‌شنبه پس از حملات تازه آمریکا به مواضعی در ایران بار دیگر افزایش یافت و امیدها به توافق سریع برای بازگشایی تنگه هرمز کمرنگ‌تر شد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بهای نفت برنت دریای شمال، شاخص جهانی نفت، بیش از سه درصد افزایش یافت و دوباره به نزدیکی ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

 

یک روز پیش از این، انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال توافق میان ایران و آمریکا برای پایان‌دادن به درگیری‌ها و بازگشایی تنگه هرمز، باعث کاهش بهای نفت به زیر ۱۰۰ دلار و رشد بازارهای سهام شده بود.

 

ارتش آمریکا اعلام کرده است که پایگاه‌های موشکی در جنوب ایران و قایق‌هایی را که به گفته واشینگتن در حال مین‌گذاری بودند، هدف حمله قرار داده است. آمریکا این حملات را «دفاعی» توصیف کرده، اما ایران آن را نقض آتش‌بس دانسته است.

 

در بازارهای مالی، وال‌استریت معاملات روز سه‌شنبه را با رشد محدود آغاز کرد، اما بازارهای اروپایی روندی متفاوت داشتند و شاخص‌های فرانکفورت و پاریس با کاهش روبه‌رو شدند. همزمان ارزش دلار نیز افزایش یافت.

 

تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت نفت تاکنون محدود باقی مانده که نشان می‌دهد بازارها هنوز به بازگشایی تنگه هرمز امیدوارند، اما ادامه تنش‌ها و ابهام در مذاکرات، فضای احتیاط را در اقتصاد جهانی حفظ کرده است.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read