آخرین خبرها

روس‌ها قصد بازگشت به نیروگاه هسته‌ای ایران را ندارند

۱۴۰۵.۰۳.۰۶, ۱۸:۴۱
روس‌ها قصد بازگشت به نیروگاه هسته‌ای ایران را ندارند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، سازمان دولتی انرژی هسته‌ای روسیه، «روس‌اتم»، اعلام کرد بازگشت کارکنان این نهاد به نیروگاه هسته‌ای بوشهر به‌دلیل ادامه تنش‌ها و فضای نامطمئن امنیتی در ایران به تعویق افتاده است.

 

الکسی لیخاچف، مدیرعامل «روس‌اتم»، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «متاسفانه اخبار ضد و نقیضی در ارتباط با روند مذاکرات ایران و آمریکا به گوش می‌رسد و هر از گاهی هم اخباری از وقوع حملاتی به نقاطی از ایران منتشر می‌شود. به همین دلیل بازگشت همکارانمان را به تعویق انداختیم».

 

او تأکید کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز در جریان این تصمیم قرار گرفته و آن را تأیید کرده است.

 

«روس‌اتم» پیش‌تر و همزمان با آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، ۸۱۳ نفر از کارکنان خود را از نیروگاه بوشهر خارج کرده بود. طبق اعلام این نهاد، تنها ۲۰ نفر از کارکنان که حضورشان برای حفظ ایمنی نیروگاه و ادامه روند ساخت فازهای جدید ضروری بوده، همچنان در بوشهر باقی مانده‌اند.

 

مدیرعامل «روس‌اتم» همچنین گفت روند ساخت واحدهای جدید نیروگاه متوقف نشده و تجهیزات کلیدی از جمله راکتورها و ژنراتورهای بخار برای واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر در حال ساخت هستند.

 

اظهارات مقام‌های روسی در حالی مطرح می‌شود که نگرانی‌ها درباره وضعیت امنیتی تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی پس از حملات اخیر و تشدید تنش‌های منطقه‌ای افزایش یافته است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read