آخرین خبرها

فعالین حرکت ملی آذربایجان از حضور در دادگاه تهران امتناع کردند

۱۴۰۵.۰۳.۱۰, ۰۹:۴۰
فعالین حرکت ملی آذربایجان از حضور در دادگاه تهران امتناع کردند

Gunaz.tv

جلسه رسیدگی به پرونده «عباس لسانی، علی خیرجو، یوسف کاری و بهزاد دشتی»، چهار تن از فعالان حرکت ملی آذربایجان، روز ۹ خرداد ۱۴۰۵ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

 

عباس لسانی، یوسف کاری و علی خیرجو از حضور در این جلسه دادگاه خودداری کردند. عباس لسانی و یوسف کاری که همچنان در زندان اوین تهران  زندانی هستند، اعلام کرده‌اند در اعتراض به «روند غیرعادلانه دادرسی» و «نمایش از پیش طراحی‌شده» در هیچ‌یک از مراحل بازپرسی و دادرسی شرکت نخواهند کرد.

 

بر اساس گزارش‌ها، یوسف کاری با وجود صدور و تأمین وثیقه ۶ میلیارد تومانی، به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی از زندان آزاد نشده و قرار وثیقه وی مجدداً به بازداشت تبدیل شده است. نزدیکان او این اقدام را غیرقانونی توصیف کرده‌اند.

 

عباس لسانی و یوسف کاری پس از ۴۴ روز نگهداری در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات، همچنان در قرنطینه اندرزگاه ۷ زندان اوین به سر می‌برند.  این در حالی است که علی خیرجو و بهزاد دشتی، دو تن دیگر از فعالین بازداشت‌شده این پرونده، پیش‌تر با تودیع قرار وثیقه ۶ میلیارد تومانی برای هر کدام از زندان آزاد شده‌اند

 

این چهار فعال آذربایجانی آبان‌ماه سال گذشته در مقابل زندان اوین بازداشت و با اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تشکیل یا عضویت در گروه غیرقانونی» مواجه شدند.

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

اخبار منتخب

Most Read