آخرین خبرها

ایران ده‌ها ورودی پایگاه موشکی زیرزمینی را بازگشایی کرد

۱۴۰۵.۰۳.۱۰, ۲۱:۵۰
ایران ده‌ها ورودی پایگاه موشکی زیرزمینی را بازگشایی کرد

توان موشکی ایران دوباره تقویت می‌شود؛ براساس تصاویر ماهواره‌ای، ایران ده‌ها ورودی تونل موشکی را بازگشایی کرده است.

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش داد ایران پس از توقف درگیری‌ها موفق شده بخش قابل توجهی از تأسیسات موشکی زیرزمینی خود را که در حملات آمریکا و اسرائیل آسیب دیده بودند، دوباره فعال کند.

 

بر اساس این گزارش، حملات آمریکا و اسرائیل با هدف تخریب جاده‌های دسترسی و مسدود کردن ورودی تونل‌ها، دسترسی ایران به پایگاه‌های موشکی زیرزمینی را محدود کرده بود.

 

سی‌ان‌ان گزارش داده است که ایران تاکنون ۵۰ ورودی از مجموع ۶۹ ورودی تونلی در ۱۸ تأسیسات موشکی زیرزمینی هدف قرار گرفته را بازگشایی کرده است. این تأسیسات از جمله در مناطق اطراف اصفهان و خمین قرار دارند.

 

این گزارش همچنین می‌گوید ایران علاوه بر بازگشایی ورودی‌ها، بخش‌هایی از زیرساخت‌های آسیب‌دیده را نیز ترمیم کرده است. جاده‌هایی که در جریان حملات برای جلوگیری از جابه‌جایی پرتابگرهای موشکی بمباران شده بودند، بازسازی شده‌اند و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد بیشتر گودال‌های ناشی از بمباران پر شده و در برخی پایگاه‌ها جاده‌ها دوباره آسفالت شده‌اند.

 

به نوشته سی‌ان‌ان، ایران شبکه گسترده‌ای از پایگاه‌های موشکی خود را در عمق زمین و در برخی موارد زیر کوه‌ها ایجاد کرده است تا در برابر حملات هوایی مقاومت بیشتری داشته باشند. به همین دلیل، آمریکا و اسرائیل در جریان حملات خود ورودی این تأسیسات را هدف قرار دادند تا توان موشکی ایران را محدود کنند.

 

سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود تأکید کرده است که بازگشایی این تأسیسات می‌تواند در صورت آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها، توان ایران برای شلیک موشک‌های بالستیک را نسبت به هفته‌های پایانی جنگ افزایش دهد.

 

گوناز تی وی

R.G

اخبار منتخب

Most Read