آخرین خبرها

پس‌از امارات، عراق هم می‌خواهد از اوپک خارج شود

۱۴۰۵.۰۴.۰۴, ۱۴:۲۵
پس‌از امارات، عراق هم می‌خواهد از اوپک خارج شود

Gunaz.tv

اگر سهمیه اوپک عراق به طور قابل توجهی افزایش نیابد، عراق مجبور خواهد شد تمام گزینه‌های موجود را بررسی کند.

 

 یک مقام ارشد وزارت نفت عراق روز پنجشنبه چهارم تیرماه به‌خبرگزاری رویترز چنین گفت.

 

به گزارش رویترز، منابع دیگری در دولت بغداد گفته‌اند که مقامات عراقی گزینه خروج از اوپک را در نظر گرفته بودند، اما برنامه فعلی این است که عضو این نهاد بین‌المللی باقی بمانند و سهمیه بالاتری را برای صادرات نفت به دست آورند.

 

پس از خروج امارات متحده عربی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، احتمال بررسی خروج عراق از اوپک ضربه دیگری به این گروه خواهد بود. عراق یکی از پنج عضو بنیانگذار است واوپک در پایتخت عراق تشکیل شده است.

 

منبع رسمی عراقی به رویترز گفت که عراق در پی جنگ ایران، بحران مالی شدیدی را متحمل می‌شود و افزایش قابل توجه سهمیه صادرات نفت این کشور در اوپک یک ضرورت است و باید با نهایت جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

 

گوناز تی وی

 E. Y

اخبار منتخب

Most Read