آخرین خبرها

واشینگتن میانجی صلح میان بیروت و تل‌آویو شد

۱۴۰۵.۰۴.۰۵, ۲۰:۳۲
واشینگتن میانجی صلح میان بیروت و تل‌آویو شد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، لبنان، اسرائیل و ایالات متحده یک توافق‌نامه چارچوبی سه‌جانبه با هدف فراهم کردن زمینه برای دستیابی به توافق صلح میان اسرائیل و لبنان امضا کردند.

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در مراسم امضای این توافق در واشینگتن گفت: «خوشحالیم که اعلام کنیم یک توافق‌نامه چارچوبی میان دولت مستقل لبنان و دولت اسرائیل، با میانجی‌گری و حمایت ایالات متحده آمریکا، به دست آمده است.»

روبیو افزود: «این توافق، آغاز شکل‌گیری چارچوبی برای دستیابی به صلح و امنیت پایدار است.»

این توافق پس از هفته‌ها مذاکره میان نمایندگان اسرائیل و لبنان با میانجی‌گری آمریکا امضا شد.

این در حالی است که اسرائیل پس از امضای تفاهم‌نامه پایان درگیری میان ایران و آمریکا، هفته گذشته با حزب‌الله لبنان نیز وارد آتش‌بس شد.

با این حال ارتش اسرائیل همچنان به حملات خود در جنوب لبنان ادامه داده و روز جمعه از ساکنان یک منطقه مسکونی در خاک لبنان خواست این منطقه را تخلیه کنند.


گوناز تی وی
R.G

اخبار منتخب

Most Read