آخرین خبرها

ارتش آمریکا چند زاغۀ موشکی و پهپادی و یک تأسیسات راداری در جنوب ایران را هدف قرار داد

۱۴۰۵.۰۴.۰۶, ۰۸:۱۵
ارتش آمریکا چند زاغۀ موشکی و پهپادی و یک تأسیسات راداری در جنوب ایران را هدف قرار داد

Gunaz.tv

ارتش ایالات متحده تأیید کرد که در پاسخ به حملۀ پهپادی ایران به یک کشتی تجاری سنگاپوری در تنگۀ هرمز، نقاطی در خاک ایران را هدف قرار داده است.

 

به گفتۀ فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقۀ خاورمیانه، جنگنده‌های این کشور انبارهای موشک و پهپاد ایران را به همراه یک تأسیسات رادار در سواحل جنوبی ایران هدف قرار داده‌اند.

 

کشتی «اِوِر لاولی» که با پرچم سنگاپور تردد می‌کند، روز پنجشنبه پس از عبور از تنگۀ هرمز در امتداد سواحل عمان هدف پرتابه‌ای قرار گرفته که آمریکا می‌گوید یک پهپاد ایرانی بوده است.

 

سنتکام این حملۀ پهپادی را «اقدام خصمانۀ بی‌دلیل» و ناقض توافق آتش‌بس میان تهران و واشینگتن توصیف کرد؛ اقدامی که «آزادی کشتی‌رانی در یکی از مهمترین آبراه‌های تجاری جهان را به‌خطر انداخت.»

 

اندکی پیش از حملۀ جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ایران در شامگاه جمعه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، ایران را به پرتاب دست‌کم ۴ پهپاد تهاجمی به سمت کشتی‌های عبوری در تنگۀ هرمز متهم کرد و گفت نیروهای آمریکایی سه فروند از این پهپادها را رهگیری و ساقط کرده‌اند.

 

دونالد ترامپ با انتشار مطلبی در شبکۀ اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال»، این اقدام ایران را «نقض احمقانۀ توافق آتش‌بس» توصیف کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود که «خیلی زود واکنش آمریکا به این اقدام را خواهید دید».

 

گونازتی‌وی

SH.A

 

Keywords :

اخبار منتخب

Most Read