آخرین خبرها

پساب‌های آلوده کارخانه «کاوه سودا» وارد اراضی کشاورزی بناب شد

۱۴۰۴.۰۱.۱۶, ۱۰:۰۰
پساب‌های آلوده کارخانه «کاوه سودا» وارد اراضی کشاورزی بناب شد

Gunaz.tv

کارخانه آلاینده «کاوه سودا» مراغه دوباره خبر ساز شد و این بار پساب‌های آلوده کارخانه «کاوه سودا» وارد اراضی کشاورزی روستاهای بین‌ائو(بناب) شد.

 

یازاکو به نقل از شاهدان محلی نوشت: «چند روزیست پساب صنعتی کارخانه کاوه سودا به دلیل ترکیدگی (لوله) در اراضی روستای قشلاق خانه بین‌ائو سرازیر شده و باعث نگرانی اهالی و کشاورزان این منطقه گردیده است. اهالی محلی خواستار اقدام عاجل برای جلوگیری  از گسترش آلودگی هستند.»

 

کارخانه کاوه سودا متعلق به «ابراهیم عسگریان دماوندی» اهل دماوند تهران و (وابسته به باندهای مافیایی هزار فامیل مشترک خامنه ای، رفسنجانی و عسگراولادی) است.

 

کارخانه کاوه سودا پیشتر نیز به دلیل آلودگی‌های گسترده زیست محیطی بارها خبرساز شده است.  این کارخانه همچنین سالانه حدود ۳ درصد از آب دریاچه اورمیه را به مصرف می‌رساند و یکی از عوامل خشک شدن این دریاچه به شمار می‌رود.

 

گونازتی‌وی

SH.A

اخبار منتخب

Most Read