آخرین خبرها

نیره نقوی خواهر طاهر نقوی:صدای آزادی‌خواهی برادرم را تنها نمی‌گذارم ودود اسدی:اعتصاب غذا آخرین راه شنیده شدن صدای اسیران سیاسی در اسارتگاه‌هاست

۱۴۰۴.۰۸.۲۶, ۱۱:۴۰
نیره نقوی خواهر طاهر نقوی:صدای آزادی‌خواهی برادرم را تنها نمی‌گذارم ودود اسدی:اعتصاب غذا آخرین راه شنیده شدن صدای اسیران سیاسی در اسارتگاه‌هاست

Gunaz.tv

 

 

 

 

نیره نقوی، خواهر طاهر نقوی وکیل آذربایجانی محبوس در زندان اوین امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۴، با انتشار ویدیویی اعلام کرد که «در حمایت از صدای آزادی‌خواهی برادرش» از امروز دست به اعتصاب غذا زده است.

 

به گزارش"صفحه اطلاع رسانی عباس لسانی"،

ودود اسدی دیگر فعال حرکت ملی آذربایجان که در بیستمین روز اعتصاب غذای خود قرار دارد در‌نامه ای عنوان کرده است:

اعتصاب غذا آخرین راه شنیده شدن صدای اسیران سیاسی در اسارتگاه‌هاست و با اینکه می‌دانیم با ادامه دادن این مسیر جان خود را از دست خواهیم داد، اما علتی که ما را در این مسیر مسمم و ثابت قدم داشته است، مسئله‌‌ای شخصی نبوده و تلاش برای رهایی و آزادی فردی نیست.

 

این اولین باری نیست که به اسارت گرفته شده‌ام و با وجود ادامه‌ی سیاست‌های تبعیض‌آمیز و بی‌عدالتی‌های فراگیر و فشاری که بر مردم وارد می‌شود، اگر عمری باقی باشد آخرین بار بنده به سراحت اعلام می‌کنم، اعتراضی که با اعتصاب غذا شروع کرده‌ایم، علیه این حلقه از حاکمیت است که با اعمال غیر قانونی و ضد بشری خود، همچون بازداشت غیر قانونی فعالین سیاسی، مدنی و اجتماعی، که صدا و قلم جامعه‌ی مظلوم خود هستند، و پرونده سازی‌های مغرضانه بر علیه آن‌ها، جامعه را به سطوح آورده‌اند و در قبال اعمال و رفتار خود به هيچ وجه پاسخگو نیستند.

 

و این اعتصاب در اعتراض به عدم رسیدگی و عدم احترام به حقوق قانونی، انسانی، شهروندی، قضایی و درمانیِ اسرای سیاسی است، که خود و همبندی‌هایم نیز شامل آن هستیم و خواستار پایان یافتن اینگونه اعمال و رفتارهای غیر بشری، فرا قانونی و سرکوب گرانه از جانب ارگانهای امنیتی، علی‌الخصوص وزارت اطلاعات هستیم. و در مقابل این ظلم و ستم عریان، حتی اگر به قیمت از دست دادن جانمان باشد، خواهیم ایستاد تا نتیجه‌ای حاصل شود و این وضعیت پایان یابد.

 

اگر از دست دادن جانم در این اعتصاب غذا، برای برطرف کردن و حل این معضلات و پایان دادن به این سرکوب و افسارگسیختگی، تاثیر گذار باشد، بدون تردید آماده‌ی پذیرفتن آن هستم. و ارگان‌های امنیتی باید در محضر جامعه پاسخگوی اعمال خود باشند.

 

خانوادهٔ دو فعال ملی محبوس در زندان اوین، ودود اسدی و طاهر نقوی، اعلام کردند که این دو زندانی در بیستمین روز اعتصاب غذای خود با مشکلات جدی جسمانی روبه‌رو شده‌اند. به گفتهٔ خانواده، ودود اسدی طی روز گذشته چندین‌بار به بهداری زندان منتقل شده و وضعیت جسمی هر دو زندانی نگران‌کننده گزارش شده است.

 

بر اساس اعلام خانواده‌ها، این دو فعال ملی از ۵ آبان ۱۴۰۴ در اعتراض به «وضعیت موجود و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان» اعتصاب غذا را آغاز کرده‌اند.

 

همچنین عباس لسانی، علی خیرجو، یوسف کاری و بهزاد دشتی فعالین حرکت ملی آذربایجان که در حمایت از خانواده های بازداشت‌شده‌گان در مقابل زندان اوین بازداشت شده اند، در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۴ طی نامه‌هایی جداگانه خطاب به دادستان تهران و رئیس زندان اوین، خواستار انتقال فوری به پزشکی قانونی برای ثبت صدمات واردشده در زمان بازداشت شدند.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read