آخرین خبرها

تهران از آمادگی برای گفت‌وگو با آمریکا خبر داد

۱۴۰۴.۱۱.۰۹, ۰۸:۱۲
تهران از آمادگی برای گفت‌وگو با آمریکا خبر داد

Gunaz.tv

نمایندگی حکومت ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد که تهران برای گفت‌وگو با ایالات متحده آمادگی دارد، اما «در صورت تحریک، از خود دفاع خواهد کرد».

در این پیام آمده است: «ایران آماده گفت‌وگو بر پایه احترام و منافع متقابل است، اما اگر تحت فشار قرار گیرد، از خود دفاع خواهد کرد و به شکلی بی‌سابقه پاسخ خواهد داد.»

این موضع‌گیری پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از حکومت ایران خواست هرچه سریع‌تر پای میز مذاکره بیاید.

ایران رسماً «آمادگی مذاکره مستقیم با آمریکا» را اعلام نکرده است و اوضاع فعلی چنین نیست که ایران رسماً برای مذاکره مستقیم با آمریکا آمادگی کامل بدهد.

منابع رسمی و اظهارات مقامات ایرانی نشان می‌دهد ایران مذاکره مستقیم با آمریکا را قبول نمی‌کند یا هنوز آغاز نکرده است، و اگر هم علاقه‌مندی‌هایی مطرح شده، شرط‌ها و محدودیت‌های مهمی دارد.

 

گوناز تی وی

 

اخبار منتخب

Most Read