آخرین خبرها

پزشکیان: گفت‌وگو با آمریکا یک قدم به جلو بود

۱۴۰۴.۱۱.۱۹, ۱۴:۰۷
پزشکیان: گفت‌وگو با آمریکا یک قدم به جلو بود

Gunaz.tv

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، می‌گوید گفت‌وگوهای روز جمعه تهران و واشینگتن «یک قدم به جلو» بوده است.

 

پزشکیان در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «گفت‌وگوهای ایران و آمریکا که با پیگیری دولت‌های دوست در منطقه برگزار شد، یک قدم به جلو بود.»

 

او نوشت: «گفت‌وگو همواره راهبرد ما برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بوده است.» و «منطق ما در هسته‌ای، حقوق مصرح در معاهده عدم اشاعه است. ملت ایران همواره تکریم را با تکریم پاسخ داده، اما زبان زور را برنمی‌تابد.»

 

از سویی، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران صبح امروز در اظهاراتی گفت که تنها مسیر پیش‌ روی تهران و واشینگتن، دیپلماسی است و گزینه‌های دیگر پیش‌تر «آزموده و بی‌نتیجه» بوده‌اند.

 

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت‌وگوها با ایران را «بسیار خوب» توصیف کرده و گفته بود تهران به‌شدت خواهان دستیابی به توافق است. او همچنین اعلام کرده بود دور جدیدی از مذاکرات هفته آینده برگزار می‌شود و بار دیگر تأکید کرده بود ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

 

مذاکرات دو طرف روز جمعه در مسقط به پایان رسید و هیئت‌های ایرانی و آمریکایی پس از اعلام پایان گفت‌وگوها، برای انجام رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read