آخرین خبرها

الهام علی‌اف: چرا باید بجنگیم وقتی می‌توانیم شریک و همکار باشیم؟

۱۴۰۴.۱۱.۲۱, ۱۹:۲۴
الهام علی‌اف: چرا باید بجنگیم وقتی می‌توانیم شریک و همکار باشیم؟

Gunaz.tv

در ادامه امضای «منشور مشارکت راهبردی» میان باکو و واشنگتن، رئیس‌جمهور آذربایجان با لحنی معنادار تأکید کرد که رویکرد منطقه باید از «مناقشه و درگیری» به «صلح، همکاری و رفاه مشترک» تغییر کند.

الهام علی‌اف در کنفرانس خبری مشترک با معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت:«چرا باید جنگ و اختلاف وجود داشته باشد، وقتی می‌توانیم با هم دیدار کنیم، شریک باشیم و همکاری کنیم؟»

او با اشاره به پیشرفت روند صلح با ارمنستان و نقش مستقیم آمریکا در این مسیر افزود که تجربه ماه‌های اخیر نشان داده صلح، نه جنگ، مسیر واقعی تأمین امنیت و توسعه منطقه است. علی‌اف تصریح کرد که همکاری‌های اقتصادی، انرژی، ترانزیت و امنیتی می‌تواند جایگزین منازعات فرسایشی شود و برای همه بازیگران منطقه «سود و ثبات» به همراه بیاورد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آذربایجان و آمریکا همکاری‌های امنیتی و سیاسی خود را وارد مرحله‌ای جدید کرده‌اند؛ مرحله‌ای که باکو آن را «انتخاب آگاهانه صلح به‌جای تقابل» توصیف می‌کند.

 

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read