آخرین خبرها

دولت ترامپ مخفیانه ۶۰۰۰ ترمینال استارلینک را به ایران فرستاد

۱۴۰۴.۱۱.۲۳, ۲۱:۴۰
دولت ترامپ مخفیانه ۶۰۰۰ ترمینال استارلینک را به ایران فرستاد

Gunaz.tv

 

بر اساس گزارش The Wall Street Journal با استناد به مقامات ارشد آمریکایی، دولت دونالد ترامپ به طور پنهانی حدود ۶۰۰۰ دستگاه ترمینال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را پس از سرکوب شدید اعتراضات در ایران به داخل کشور ارسال کرده است.

 

این اقدام در واکنش به قطع گسترده اینترنت و کشته شدن هزاران نفر در جریان اعتراضات سراسری ایران انجام شد تا فعالان و معترضان بتوانند دسترسی آنلاین پیدا کنند.

 

ترمینال‌های استارلینک به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند، جایی که داشتن این دستگاه‌ها طبق قوانین موجود می‌تواند موجب مجازات سنگین شود.

 

مقامات آمریکایی گفته‌اند ترامپ از این عملیات آگاه بوده، اما مشخص نیست او یا مقام دیگری به‌طور رسمی آن را تأیید کرده باشند.

 

این گزارش اولین بار حضور مستقیم تجهیزات استارلینک با حمایت دولت آمریکا در ایران را نشان می‌دهد.

 

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read