آخرین خبرها

تلگراف: توان موشکی ایران در حال فروپاشی است

۱۴۰۴.۱۲.۱۴, ۰۵:۵۵
تلگراف: توان موشکی ایران در حال فروپاشی است

Gunaz.tv

روزنامه تلگراف در گزارشی تازه اعلام کرد نشانه‌ها حاکی از آن است که ایران توانایی شلیک گسترده موشک‌های بالستیک را در پاسخ به آمریکا و اسرائیل تا حد زیادی از دست داده و میزان حملات موشکی خود را به‌طور قابل توجهی کاهش داده است.

 

به گزارش گوناز تی‌وی، روزنامه تلگراف چهارشنبه ۱۳ اسفند در تحلیلی نوشت بررسی حملات اخیر نشان می‌دهد تعداد موشک‌هایی که ایران در بازه‌های ۲۴ ساعته شلیک می‌کند به شکل محسوسی کمتر شده است؛ موضوعی که به گفته کارشناسان می‌تواند نشانه کاهش توان عملیاتی سامانه موشکی ایران باشد.

 

در این گزارش آمده است که کاهش ذخایر موشکی و همچنین انهدام شمار قابل توجهی از پرتابگرهای موشکی در جریان حملات آمریکا و اسرائیل از عوامل اصلی این وضعیت به شمار می‌رود.

 

تلگراف با استناد به ارزیابی کشورهایی که هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته‌اند نوشت تهران در مقایسه با روزهای نخست درگیری، اکنون تعداد بسیار کمتری موشک بالستیک در هر شبانه‌روز شلیک می‌کند.

 

کارشناسان نظامی معتقدند یکی از دلایل اصلی این کاهش، نابودی بخشی از پرتابگرهای زمینی موشک در حملات اخیر آمریکا بوده است؛ موضوعی که می‌تواند توان ایران برای انجام حملات گسترده و پی‌درپی را محدود کرده باشد.

 

در ادامه این گزارش آمده است که ایران در روزهای ابتدایی درگیری صدها موشک بالستیک شلیک کرده بود؛ رقمی که حتی از تعداد موشک‌های پرتاب شده در جریان جنگ دوازده‌روزه با اسرائیل در خرداد ماه گذشته نیز بیشتر بوده است.

 

برخی تحلیلگران امنیتی نیز هشدار داده‌اند که در صورت ادامه حملات به زیرساخت‌های نظامی ایران، توان موشکی ایران ممکن است بیش از پیش تضعیف شود و ظرفیت آن برای انجام حملات گسترده منطقه‌ای کاهش یابد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read