آخرین خبرها

آذربایجان سفارت و سرکنسولگری خود در ایران را تعطیل می‌کند

۱۴۰۴.۱۲.۱۵, ۲۰:۱۵
آذربایجان سفارت و سرکنسولگری خود در ایران را تعطیل می‌کند

Gunaz.tv

وزیر امور خارجه جیحون بایراموف اعلام کرد جمهوری آذربایجان روند خروج کامل کارکنان دیپلماتیک خود از ایران را آغاز کرده و دستورهای لازم برای بستن سفارت این کشور در تهران و همچنین سرکنسولگری در تبریز صادر شده است.

 

بایراموف این موضوع را در نشست خبری مشترک با معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه مولداوی در باکو اعلام کرد.

 

به گفته وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، تصمیم خروج کامل هیئت دیپلماتیک این کشور از ایران با دستور مستقیم الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اتخاذ شده است.

 

او تأکید کرد این روند شامل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و همچنین سرکنسولگری این کشور در تبریز می‌شود و در حال حاضر اقدامات لازم برای اجرای این تصمیم در حال انجام است.

 

پیش از این نیز بایراموف اعلام کرده بود که پس از حمله پهپادی از خاک ایران به منطقه نخجوان، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات دیپلماتیک فوری از جمله ارسال یادداشت اعتراضی به تهران و انجام تماس‌های دیپلماتیک را در دستور کار قرار داده است.

 

تصمیم برای خروج کامل کارکنان دیپلماتیک از ایران در حالی اعلام می‌شود که در روزهای اخیر تنش‌ها میان آذربایجان و حکومت ایران پس از حمله پهپادی به نخجوان افزایش یافته است.

 

به نظر می‌رسد تخلیه کامل نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری آذربایجان در ایران می‌تواند نشانه‌ای از ورود روابط دو طرف به مرحله‌ای بی‌سابقه از تنش باشد.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read