آخرین خبرها

فرار اعضای نیروی دریایی ارتش ایران به سریلانکا!

۱۴۰۴.۱۲.۱۸, ۱۰:۰۰
فرار اعضای نیروی دریایی ارتش ایران به سریلانکا!

Gunaz.tv

گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از اعضای نیروی دریایی ارتش ایران پس از پهلو گرفتن یک ناو ایرانی در بندر کلمبو، پایتخت سریلانکا، این شناور را ترک کرده و درخواست پناهندگی داده‌اند.

 

به گزارش گوناز تی‌وی، منابع آگاه دریایی در سریلانکا اعلام کرده‌اند ناو «آیریس بوشهر» وابسته به نیروی دریایی ارتش ایران در تاریخ ۱۴ اسفند به دلیل آنچه «نقص فنی در موتور» عنوان شده بود، در بندر کلمبو پهلو گرفته است. این شناور در زمان ورود به بندر حامل ۲۰۸ نفر از پرسنل نیروی دریایی ارتش بوده است.

 

با این حال، به گفته برخی منابع مطلع، توقف این ناو در بندر کلمبو بهانه‌ای برای خروج خدمه از کشتی بوده و شماری از نیروهای حاضر در این شناور پس از ترک کشتی به مقامات محلی مراجعه کرده و درخواست پناهندگی کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، پس از خروج خدمه از ناو، نیروهای یادشده به یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی سریلانکا در نزدیکی کلمبو منتقل شده‌اند و در حال حاضر تحت نظارت نهادهای امنیتی این کشور قرار دارند.

 

منابع آگاه می‌گویند این اقدام در شرایطی رخ داده که در هفته‌های اخیر فضای بی‌اعتمادی و نگرانی در میان بخشی از نیروهای نظامی ایران افزایش یافته است. با این حال، تاکنون مقام‌های رسمی ایران درباره این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

خبرهای مرتبط:

دومین ناو نظامی ایران هم سر از سریلانکا درآورد

حمله در آب‌های دور؛ ناو نظامی ایران در آستانه غرق‌شدن | صدها نفر مفقود شده‌اند

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read