آخرین خبرها

عربستان: ایران هرگز شریک استراتژیک کشورهای منطقه نبوده است

۱۴۰۴.۱۲.۲۸, ۱۴:۵۲
عربستان: ایران هرگز شریک استراتژیک کشورهای منطقه نبوده است

Gunaz.tv

ایران هیچ‌گاه شریک استراتژیک برای کشورهای منطقه نبوده است.

 

، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست کشورهای اسلامی و عرب با محوریت امنیت منطقه، با انتقاد از سیاست‌های جمهوری اسلامی به این مطلب تأکید کرد.

 

او در ادامه با اشاره به پیامی خطاب به مردم ایران گفت که این کشور می‌توانست به یک شریک راهبردی برای عربستان و سایر کشورهای منطقه تبدیل شود، اگر به‌جای سیاست‌هایی همچون صدور انقلاب و رویکردهای سلطه‌گرانه، مسیر همکاری، حسن همجواری و روابط سازنده را در پیش می‌گرفت.

 

وزیر خارجه عربستان همچنین به تلاش‌های منطقه‌ای، از جمله توافق پکن، اشاره کرد و گفت فرصت‌های متعددی برای همکاری و توسعه وجود داشته، اما به گفته او، اولویت جمهوری اسلامی به‌جای تمرکز بر توسعه اقتصادی، بر تنش و تقابل قرار گرفته است.

 

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که روابط ایران و برخی کشورهای منطقه همچنان با چالش‌ها و تنش‌های جدی روبه‌رو است.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read