آخرین خبرها

تأسیسات تولید اورانیوم اردکان و یزد هدف حمله قرار گرفت

۱۴۰۵.۰۱.۰۷, ۲۲:۴۳
تأسیسات تولید اورانیوم اردکان و یزد هدف حمله قرار گرفت

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی وی، بر اساس اعلام سازمان انرژی اتمی ایران، کارخانه تولید کنسانتره اورانیوم (کیک زرد) اردکان در جریان حملات ایالات متحده و اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

 

همچنین یک کارخانه استخراج اورانیوم از معادن در یزد نیز هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است.

 

هدف اصلی اسرائیل از این حملات بسیار پر ریسک، مانع شدن از توسعه برنامه هسته‌ای ایران، به خصوص تولید پلوتونیوم برای سلاح‌های هسته‌ای است.

 

اسرائیل اعلام کردهبا این حملات قصد دارد جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را بگیرد. به عبارت دیگه، اقدام اسرائیل پیشگیرانه و نظامی-امنیتی است و نه صرفا سیاسی.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read