آخرین خبرها

موشک‌ها نزدیک رآکتور بوشهر؛ تمام روس‌ها در حال فرارند

۱۴۰۵.۰۱.۱۲, ۲۲:۳۰
موشک‌ها نزدیک رآکتور بوشهر؛ تمام روس‌ها در حال فرارند

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی؛ الکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم»، در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی «روسیه-۲۴» اعلام کرد این شرکت قصد دارد طی هفته جاری بیش از ۲۰۰ نفر دیگر از کارکنان خود را از نیروگاه هسته‌ای بوشهر خارج کند.

 

او با اشاره به خروج‌های قبلی افزود که روس‌اتم پیش از این نیز چند گروه از کارکنان خود را از ایران خارج کرده بود.

 

لیخاچف در ادامه گفت: «تنها حدود ۵۰ نفر از پرسنل روس‌اتم در این نیروگاه باقی خواهند ماند که همگی آن‌ها به‌صورت داوطلبانه برای ادامه فعالیت در محل حضور دارند.»

 

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که از آغاز عملیات نظامی آمریکا و اسرائیل، دست‌کم سه بار موشک‌هایی در فاصله نزدیک رآکتور نیروگاه بوشهر سقوط کرده‌اند؛ مسئله‌ای که با هشدار جدی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز همراه شده است.

 

خروج گسترده نیروهای متخصص خارجی از این تاسیسات حساس، بار دیگر نگرانی‌ها درباره امنیت زیرساخت‌های هسته‌ای در ایران را افزایش داده؛ زیرساخت‌هایی که به گفته ناظران، در سایه سیاست‌های پرتنش حکومت، بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read