آخرین خبرها

آرژانتین دیپلمات ایران را اخراج کرد

۱۴۰۵.۰۱.۱۳, ۲۳:۴۵
آرژانتین دیپلمات ایران را اخراج کرد

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، وزارت امور خارجه آرژانتین اعلام کرد که در پی مواضع «نادرست، توهین‌آمیز و بی‌اساس» از سوی حکومت ایران، فرستاده دیپلماتیک این کشور را اخراج کرده است.

 

بر اساس بیانیه رسمی، به محسن سلطانی تهرانی، کاردار و کنسول ایران، دستور داده شده ظرف ۴۸ ساعت خاک آرژانتین را ترک کند.

 

در این بیانیه، حکومت ایران به «کارشکنی در اجرای عدالت» متهم شده و تأکید شده است که آرژانتین «هیچ‌گونه توهین یا مداخله‌ای را تحمل نخواهد کرد.»

 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آرژانتین تنها دو روز پیش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کرده بود؛ تصمیمی که نشان‌دهنده افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ساختارهای امنیتی و نظامی حکومت ایران است.

 

گوناز تی وی

R.G

 

اخبار منتخب

Most Read