آخرین خبرها

اسرائیل سامانه‌‌ای برای هشدار درباره استخراج اورانیوم مدفون در ایران طراحی می‌کند

۱۴۰۵.۰۱.۲۰, ۱۶:۰۶
اسرائیل سامانه‌‌ای برای هشدار درباره استخراج اورانیوم مدفون در ایران طراحی می‌کند

Gunaz.tv

ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی یک «سامانه هشدار» ویژه‌ برای شناسایی هرگونه جابه‌جایی اورانیوم غنی‌شده دفن‌شده ایران، به‌ویژه در اصفهان و نطنز است.

 

«رادیو ارتش اسرائیل» پنج‌شنبه 20 فروردین به نقل از منابعی گزارش داد نهاد اطلاعاتی ارتش این «مدل هشدار» را به‌عنوان یک سازوکار عملیاتی ویژه طراحی می‌کند که در صورت هرگونه تلاش ایران برای استخراج اورانیوم از زیر زمین، به تصمیم‌گیران سیاسی هشدار می‌دهد.

 

 

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل به رادیو ارتش گفت تمام توانمندی‌های بخش اطلاعات برای این هدف به‌کار گرفته می‌شود و تبادل اطلاعاتی با آمریکا انجام خواهد شد. او خاطرنشان کرد پیگیری مشترک واشینگتن و تل‌آویو در جریان است.

 

این تحولات پس از اعلام توافق آتش‌بس آمریکا و ایران مطرح می‌شود. توافقی دو هفته‌ای که از روز چهارشنبه آغاز شده و پاکستان آن را اعلام کرده بود.

 

قرار است مذاکراتی بین دو طرف در اسلام‌آباد برگزار شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، هشدار داده در صورت نرسیدن به توافق، حملات گسترده‌ای علیه ایران انجام خواهد شد.

 

گوناز تی وی

 E. Y

اخبار منتخب

Most Read