آخرین خبرها

فرانسه و بریتانیا میزبان کنفرانسی درباره ناوبری در تنگه هرمز خواهند بود

۱۴۰۵.۰۱.۲۴, ۱۵:۳۴
فرانسه و بریتانیا میزبان کنفرانسی درباره ناوبری در تنگه هرمز خواهند بود

Gunaz.tv

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه 24 فروردین اعلام کرد که پاریس و لندن به‌زودی گفت‌وگوهایی را برگزار خواهند کرد که هدف آن، ایجاد یک «ماموریت چندملیتی با ماهیت صلح‌آمیز» برای کمک به بازگشایی مسیر کشتیرانی در تنگه هرمز است.

 

مکرون در پیامی در «ایکس» نوشت: «در روزهای آینده، به همراه بریتانیا کنفرانسی برگزار خواهیم کرد که در آن کشورهایی که آماده مشارکت با ما در یک مأموریت چندملیتی با ماهیت صلح‌آمیز هستند، حضور خواهند داشت که هدف آن، بازگرداندن آزادی کشتیرانی در تنگه است.»

 

او تأکید کرد که این هیئت «صرفاً دفاعی» خواهد بود و «به‌محض فراهم شدن شرایط» آماده استقرار است.

 

در مقابل، ایالات متحده اعلام کرد که اواخر دوشنبه، اعمال محاصره بر بنادر ایران را آغاز خواهد کرد.

 

این اقدام واشینگتن پس از شکست مذاکرات میان دو کشور است که در اسلام‌آباد طی تعطیلات آخر هفته، در چارچوب تلاش برای دستیابی به راه‌حلی برای پایان جنگ برگزار شد.

 

گوناز تی وی

E. Y

اخبار منتخب

Most Read